El secretari de relacions internacionals, Toni Puig, ha estrenat el nou càrrec representant Liberals a l’ALDE Council 2021 que ha tingut lloc a Roma, Itàlia. Aquesta trobada s’ha desenvolupat en format híbrid per permetre una major participació de totes les organitzacions.
A causa de la pandèmia, aquest ha estat el primer esdeveniment presencial en el qual Liberals d’Andorra ha participat des del Congrés ALDE del 2019 a Atenes. El Council ha servit per aprovar els comptes per a l’any 2022, les quotes d’afiliació, així com per donar la benvinguda a dues organitzacions com a membres de ple dret d’ALDE: Strategy Aghmashenebeli (Geòrgia) i Laisvés Partija (Lituània).
Em trobo a Roma on avui i demà representaré a @LiberalsAndorra en el #ALDECouncil. 🇦🇩🇪🇺
És la primera trobada presencial de @ALDEParty des de fa dos anys.
Amb moltes ganes de retrobar a la família #Liberal d’arreu d’Europa.@RenewEurope @EurLiberalForum pic.twitter.com/K3hXUL1YVP
— Toni Puig Ariet (@Toni_PuigA89) December 10, 2021
Aquest esdeveniment, “ha servit per aprofundir en les relacions internacionals del partit i conèixer els nous representants de les altres formacions polítiques europees amb les quals no ens havíem pogut trobar a causa de la Covid-19“, ha explicat Toni Puig.
Finalment, durant la trobada es van aprovar resolucions de caràcter urgent, entre les quals destaquen el senyal d’alerta sobre la possible invasió d’Ucraïna per part de Rússia.
L’organització liberal europea va avançar que la pròxima trobada serà el Congrés que tindrà lloc del 2 al 4 de juny a Dublin, on es durà a terme l’elecció del nou president d’ALDE Party.