Primer ‘Afterwork Liberal’ amb Miguel Rangel, vicepresident d’Iniciativa Liberal

El primer ‘Afterwork Liberal’ fruit de l’acord de col·laboració signat entre Liberals d’Andorra (L’A) i Iniciativa Liberal (IL) ha tingut lloc aquest dimarts, 13 de març, a Escaldes-Engordany amb la presència del vicepresident d’Iniciativa Liberal, Miguel Rangel.

La trobada va servir per poder debatre dels temes que més preocupen a la comunitat portuguesa resident al país i dels reptes que tenen els dos partits polítics de mobilitzar políticament els residents portuguesos. Un dels reptes, és aconseguir  una major participació dels portuguesos que viuen a Andorra en els comicis del seu país, el que des d’Iniciativa Liberal s’atribueix “a una manca d’interès per fer arribar la informació als portuguesos residents a l’exterior, el que fa que la comunitat se senti abandonada pel seu país i no participi en les eleccions”.


Una de les propostes que s’ha posat sobre la taula durant l’afterwork ha estat la d’ensenyar portuguès a les escoles andorranes. El vicepresident d’IL considera que “és una opció a tenir en compte i que el Govern portuguès hauria d’establir contactes amb el d’Andorra per poder arribar a un acord i que la llengua portuguesa es pugui estudiar a les escoles”. Rangel apunta que “aprenent el portuguès només de forma oral, com passa a molt dels fills d’immigrants, no és suficient, ja que es perden l’oportunitat de fer els estudis universitaris a les facultats portugueses en no tenir un nivell de portuguès suficient”.

La reunió amb Miguel Rangel va comptar amb membres de l’executiva de L’A i els tres consellers del Grup Liberal. En l’apartat polític, s’ha refermat “la necessitat de seguir organitzant trobades amb Iniciativa Liberal” i segons ha indicat Judith Pallarés “treballarem conjuntament per aconseguir una participació més activa de la població en les decisions polítiques. Tenim la intenció que en l’elaboració del programa electoral hi pugui participar tothom, tal com van fer amb èxit els companys d’Iniciativa Liberal”.

Comparteix
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •