Liberals mantindrà l’IGI al 4,5% per conservar l’atractiu del comerç

El comerç és un sector clau del país que des de Liberals d’Andorra es vol potenciar per recuperar el dinamisme perdut els últims anys per l’aposta de DA pel turisme lowcost amb poc poder adquisitiu.

El candidat a cap de Govern, Jordi Gallardo, ha assegurat, aquesta tarda a Vivand, que “la millor mesura que podem fer pel comerç és que l’IGI es mantingui al 4,5%, això farà que el comerç del país continuï sent atractiu respecte a Espanya i França”. En un entorn globalitzat, amb botigues similars arreu, és imprescindible que “el comerç tingui un diferencial fiscal” que el faci competitiu.

Una altra de les accions que caldrà portar a terme per potenciar el sector comercial del país és “potenciar l’arribada de turistes de classe mitjana-alta, com ja havíem tingut el país” ha indicat Gallardo. Això, es pot aconseguir promocionant altres atractius del país, com la natura, i captant turisme cultural, esportiu i sanitari.

Jordi Gallardo i Ferran Costa passegen per Vivand

Reducció dels tràmits d’importació i exportació

Una de les claus perquè el sector comercial pugui millorar és que tingui menys traves burocràtiques per importar i exportar productes. El candidat liberal ha remarcat que “s’han de facilitar els tràmits tant pels productes que s’han de vendre aquí com per a l’exportació”, ja que la complexitat dels tràmits a la duana “dificulta la gestió per vendre online productes fora del país”.

El Cirque du Soleil s’ha de repensar

Des de Liberals d’Andorra es critica la comercialització que s’ha fet dels espectacles del Cirque du Soleil que “s’han centrat en un turisme de lowcost, de circ i entrepà, que deixa poc al país i que no té el retorn que des del ministeri i el Govern s’insisteix a dir que té” ha comentat Gallardo. En aquest sentit, ha argumentat que “el Cirque du Soleil és una bona marca internacional però l’errada és la comercialització lowcost que se’n fa” i ha indicat que “cal diversificar l’oferta d’estiu amb altres propostes, que aportin altres tipus de turista amb més poder adquisitiu”.

Comparteix
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •