‘Preparant el futur turístic’ de Marc Magallón

FOTO: Eduard Comellas.

La pandèmia de la Covid-19 ha provocat un canvi important en els hàbits turístics, ja que ens ha fet qüestionar quines són les nostres prioritats a l’hora de viatjar. Fins ara, el turisme de masses dominava el mercat, ja veurem si aquest torna un cop la pandèmia estigui superada.

El que hem pogut copsar en aquests darrers mesos és que hi ha una tendència molt clara cap el turisme de salut i de benestar que propicia estades molt més llargues i s’allunya del puja i baixa del turisme exclusiu de compres. Ara bé, per fomentar aquest tipus de turisme ens cal ser molt creatius i oferir un pack d’experiències que permeti als nostres visitants allargar l’estada al país i, de pas, quedar-se amb les ganes de tornar-nos a visitar.  

L’Andorra Health Destination permetrà una major difusió de les experiències per combinar la visita al país amb tractaments de salut i benestar.

En aquest punt, cal incidir en què el 34% dels nostres visitants, uns 2,7 milions de persones durant el 2019, van arribar a Andorra atrets pel wellness. Aquest tipus de turista es passa de mitjana al país uns tres dies. A més, tots els indicadors, alguns d’ells potenciats per la Covid-19, alerten que el turisme de salut i benestar creixerà prop del 7% anual a tot el món fins a l’any 2025. Andorra no es pot quedar fora d’aquesta tendència i per això, des del Ministeri de Turisme, conjuntament amb Actua Empresa, s’ha impulsat l’Andorra Health Destination que engloba a 13 empreses que ofereixen un producte de salut destinat al turista.

L’Andorra Health Destination recull tota l’oferta d’aquest tipus en un únic lloc web, el que permetrà una major difusió de les experiències per a totes aquelles persones que vulguin combinar la seva visita al país amb tractaments de salut i benestar.

Un altre dels punts forts d’Andorra de cara a les noves tendències turístiques és l’entorn natural. En aquest sentit, s’ha de subratllar el fet que la parròquia d’Ordino ja sigui Reserva de la Biosfera i que des de l’Executiu es treballi perquè Andorra sigui el primer país del món en ser-ho completament.

Ara que molta gent ens visita per la nostra privilegiada situació, hem d’anar més enllà, i fer del nostre producte local un reclam turístic més.

Aquest passat estiu ha quedat demostrada la importància que les nostres muntanyes i paisatges han tingut a l’hora d’escollir-nos com a destí. Combinat, com és evident, amb la gran quantitat de serveis que podem oferir als nostres turistes, siguin parelles, famílies, excursionistes o esportistes d’alt nivell.

Ara que molta gent ens visita per la nostra privilegiada situació, hem d’anar més enllà, i fer del nostre producte local un reclam turístic més. Per això, s’ha començat a treballar en un segell de restauració tradicional per destacar aquells establiments del país que incloguin plats típics andorrans, elaborats amb productes de proximitat.

La Covid-19 ens ha obligat a tots a reinventar-nos, també a l’oferta turística del país. Evidentment, aquesta serà una campanya d’hivern atípica per les restriccions que la pandèmia ens ha obligat a adoptar tant a Andorra com als països veïns i que ha limitat de forma dràstica el nombre de turistes que ens visiten. Ara bé, confio que ens serveixi per mirar endavant i afrontar el futur amb un sector turístic capaç d’adaptar-se a les noves tendències.

Article d’opinió de Marc Magallón, president suplent del Grup Parlamentari Liberal.
Publicat a El Periòdic d’Andorra (19/1/2021)

Comparteix
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •