‘Més romànic i menys Cirque’ de Toni Puig

Foto:SFGA/JAViladot

El títol del meu article d’avui no és de collita pròpia sinó que el vaig veure en alguna xarxa social i, sincerament, m’ha fet reflexionar sobre la política turística del nostre país, en especial, pel que fa al turisme cultural.

Primer de tot voldria referir-me a una de les poques bones notícies referents al patrimoni cultural en els últims temps. La inauguració del vídeomapatge de l’església de Santa Coloma en què es recreen de forma virtual les pintures romàniques del segle XII. Les crítiques de les persones que l’han pogut gaudir són molt bones, arribant a considerar-lo de «tot un cert» per fer valdre el nostre patrimoni. Mostra de l’èxit del videomapatge són les prop de 2.000 persones que ja l’han visitat des de la seva inauguració, demostrant que el nostre romànic interessa i molt, tant a turistes com a la gent del país.

Per aquells que no l’han pogut veure, us recordo que es podrà visitar de forma gratuïta fins a l’obertura de l’Espai Columba, el museu que està en construcció just al costat i que acollirà les pintures originals. Uns treballs que, segons el cartell informatiu, ja haurien d’haver acabat, concretament, el «setembre 2018». Convido als responsables del ministeri a què vagin tapant aquesta part del rètol, no sigui el cas que algun dels youtubers que vénen a viure al país n’acabi fent un vídeo. Bromes a part, les obres haurien d’acabar tan aviat com es pugui, evitant sobrecostos i permetent que el conjunt de l’església i el museu annex realcin l’obra del romànic més important que tenim a Andorra.

Ara només toca esperar al fet que el Ministeri de Turisme i Andorra Turisme creguin en el nostre Patrimoni Cultural i facin una aposta clara per promocionar-lo com es mereix. Tinc una petita esperança que així sigui perquè al Consell General el ministre Francesc Camp va posar com a exemple d’innovació turística el videomapatge de Santa Coloma.Doncs espero que el Sr. Camp ho tingui en compte i faci les gestions necessàries perquè les imatges d’aquesta nova iniciativa formin part de les properes campanyes promocionals d’Andorra Turisme, a més, de tenir un lloc preferencial en la web de visitandorra.com i en les seves xarxes socials.

Ara mateix si visites la web oficial d’Andorra Turisme es fa molt difícil trobar aquesta novetat tan important. En canvi, sobten les facilitats promocionals que s’han donat a l’espectacle del Cirque du Soleil que ha monopolitzat la promoció turística del país en període estiuenc al llarg dels últims anys. No em malinterpretin, no estic en contra d’un esdeveniment com el Cirque du Soleil però sí dels enormes recursos que s’hi destinen i de la manera com s’ha fet. Senyor ministre hi ha vida més enllà del Cirque. El país té molts atractius que potenciats i ben promocionats poden ser un pol d’atracció turística sense haver-hi de destinar els milions que s’inverteixen al Cirque du Soleil, la prova la té en els bons resultats del videomapatge de l’església de Santa Coloma.

Una petita partida pressupostària d’Andorra Turisme serviria per reivindicar no només l’església de Santa Coloma sinó tot el romànic que tenim al país. Diners que servirien per poder tenir el nostre patrimoni accessible els 365 dies de l’any, no com fins ara que s’han donat casos d’equipaments tancats en dies de gran afluència turística. Acabo el meu article, demanant-li una cosa Sr. ministre: treballi el que queda de legislatura per promocionar el nostre patrimoni cultural com es mereix.

Article d’opinió de Toni Puig, membre dels Joves Liberals d’Andorra
Publicat al Periòdic d’Andorra (30/10/2018)

*Crèdit Fotografia: Servei Fotogràfic de Govern
Comparteix
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •