Liberals d’Andorra alerta de l’encariment i de la menor qualitat del SAD des que el gestiona Govern

El cost del servei pels usuaris del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) s’ha pràcticament doblat en molts casos des que el gestiona Govern. Liberals d’Andorra (Ld’A) ha explicat en roda de premsa la situació amb què s’han trobat molts usuaris que “han passat de pagar 5 € a 9 €  després de rebre una carta on se’ls informava d’aquest fet”, una pujada de preus que ha sobtat als treballadors del servei que “en molts casos s’han assabentat de l’increment perquè els hi han dit els usuaris a qui atenen” ha indicat Judith Pallarés, presidenta suplent del Grup Parlamentari Liberal.

Un altre dels aspectes en què ha empitjorat el servei és en el termini de resposta que es dona als nous usuaris del SAD, si quan el servei depenia dels comuns el termini era de 48 hores, ara s’arriba a trigar fins a 15 dies en avaluar les necessitats d’un nou usuari del Servei d’Atenció Domiciliària.

Segons Liberals d’Andorra (Ld’A) el nou organigrama establert pel Govern dificulta l’atenció a l’usuari rebaixant-ne el temps de qualitat que els cuidadors i cuidadores poden passar amb les persones a les quals atenen. A més, alguns treballadors s’han queixat que amb els horaris imposats no s’han tingut en compte els desplaçaments i el fet que en alguns casos cal ser dos cuidadors per poder moure a persones amb mobilitat reduïda.

El Servei d’Atenció Domiciliarà (SAD) va tornar a ser competència de Govern des de finals de l’any passat que va anunciar que unificaria el servei i les tarifes a totes les parròquies. Des del Grup Parlamentari Liberal i vistes les queixes dels usuaris i també del malestar dels treballadors pels canvis en les condicions de treball s’han entrat a Sindicatura una demanda d’informació i una bateria de preguntes escrites perquè Govern expliqui els detalls del SAD ara que el gestiona de forma centralitzada.

Pots veure la roda de premsa íntegra al següent vídeo del nostre canal de YouTube:

Comparteix
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •