El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, ha presentat una nova concentració mototurística que s’anomenarà ‘Marmotes’ i que tindrà lloc al Pas de la Casa. Es tracta d’una iniciativa que s’emmarca dins el Pla Estratègic del Turisme de Compres. El ministre ha explicat que després de celebrar diverses reunions i presentacions amb el sector comercial de la població, es va identificar les botigues de complements i equipament per a la moto com un dels sectors a potenciar. Aquesta primera edició tindrà lloc els dies 14, 15 i 16 de setembre.
Per a Gallardo, l’objectiu és doble: aconseguir una xifra de participants significativa que n’asseguri l’èxit, i comptar amb el suport d’algun organitzador que tingui experiència en aquest camp: “vam decidir associar-nos amb ‘Pingüinos’, la concentració hivernal més important del sud d’Europa, amb 40 anys d’història a Valladolid i 30.000 participants cada any”. Així, l’esdeveniment l’organitzarà Esponsorama, l’empresa que gestiona el Circuit Andorra Pas de la Casa, però la promoció i la venda d’entrades es farà conjuntament amb ‘Pingüinos’ per aprofitar la seva xarxa d’usuaris i la seva experiència. Aquesta primera’ Marmotes’ s’obrirà a 2.500 inscripcions. El Govern hi farà una aportació de 75.000 euros i el comú d’Encamp, de 50.000 euros.
La presentació ha comptat amb la presència de la cònsol major d’Encamp, Laura Mas; el conseller de Turisme i Reactivació econòmica d’Encamp, Nino Marot; i el director del Circuit del Pas de la Casa, Àlex Bercianos.
🏍️Presentem amb el @ComuEncamp la Concentració mototurística Encamp/El Pas de La Casa:
🗓️14-17/09/2023
👉Reforçar el comerç d'accessoris i complements de la moto
👉Potenciar el Pas de la Casa i Encamp com a destinació de turisme esportiu
🦫https://t.co/XUNwS1yurh@GovernAndorra pic.twitter.com/J6g6Zyr33B— Jordi Gallardo Fdz (@JGallardoAND) November 14, 2022