Judith Pallarés vol una Funció Pública centrada en el servei al ciutadà

La ministra de Funció Pública, Judith Pallarés, ha comparegut davant la Comissió Legislativa d’Interior per explicar els objectius principals del seu ministeri que se centra en oferir el millor servei possible al ciutadà.

Per tal, d’aconseguir-ho des de Funció Pública es potenciarà la transformació digital de l’Administració, s’implementarà un nou model de gestió per processos, una millora continuada dels treballadors públics i es treballarà en assolir els objectius de l’agenda 2030.

Referent a la digitalització, Pallarés ha alertat que “cal fer una anàlisi del que comporta la digitalització de l’Administració”, ja que digitalitzar un procés per si sol, “no el simplifica i, a més, el pot arribar a encarir” per la tecnologia necessària per realitzar-lo. Els eixos bàsics per a la digitalització amb els quals es treballa des de Funció Pública són: Seu Electrònica amb funcionament les 24 hores del dia, adaptar finances i tributs als requeriments de l’ECOFIN i la creació d’aplicacions i el portal de l’empleat destinat als treballadors públics.

Pel que fa a la gestió per processos, la titular de Funció Pública ha incidit en la necessitat d’analitzar els procediments de l’Administració per tal d’agilitzar-los. “És molt important saber quants recursos i persones intervenen en un procés i les possibilitats de millorar-ne els terminis per executar-lo” ha explicat.

Compareixença íntegra de Judith Pallarés

 

 

Comparteix
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •