Gallardo assegura que només el transport públic segregat evitarà el col·lapse viari

Implantar un model de transport públic segregat ajudarà a relaxar la pressió de la xarxa viària i ara com ara és el que millor resultat pot donar per l’orografia d’Andorra. Així ho ha assegurat el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, en una compareixença davant la Comissió Legislativa d’Economia del Consell General on ha presentat l’estudi sobre la viabilitat de la utilització del Transport Segregat com a model sostenible a Andorra.

Gallardo ha exposat un estudi que mostra com l’augment dels desplaçaments diaris està provocant que la xarxa viaria comenci a tenir punts conflictius. L’anàlisi mostra que “hi ha més de 300.000 desplaçaments diaris, un 64% dels quals són en vehicle privat”, ha assenyalat.

Per no arribar a la saturació, el Govern preveu reduir la mobilitat en vehicle privat. Els objectius marcats a deu anys vista volen reduir un 50% les emissions de CO₂ i augmentar fins al 20% el parc elèctric al país. També s’espera descarbonitzar el sector del transport l’any 2050, ha assegurat el titular d’Economia i Empresa.

Finalment, Gallardo ha insistit en el fet que “per no col·lapsar i assolir l’objectiu caldria incrementar a més del doble el volum de viatgers en transport col·lectiu i, per tant, cal crear un sistema de transport públic segregat”. L’estudi presentat combina el transport per cable per les connexions entre Escaldes-Engordany, Encamp i la Massana, mentre que contempla el tramvia com a mitjà de transport segregat per unir la parròquia de Sant Julià de Lòria amb Andorra la Vella i Escaldes-Engordany.

Compareixença del ministre Jordi Gallardo