El ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, s’ha reunit aquest dilluns amb el conseller d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, Roger Torrent, a Barcelona. La visita dona continuïtat a les diverses reunions al més alt nivell que s’han mantingut els darrers mesos entre membres del Govern i de la Generalitat de Catalunya.
En la trobada, Gallardo i Torrent han tractat temes relatius a l’ocupació i el treball, especialment sobre el rol del Servei d’Ocupació com a referent tant per als demandants de feina com també per a les empreses que n’ofereixen. En aquest sentit, Gallardo ha exposat a torrent les diverses polítiques actives d’ocupació que s’ofereixen des d’Andorra, especialment les que volen donar solucions als inscrits per adaptar-se a les noves tendències del mercat laboral i als nous sectors. Així, el ministre ha recalcat la importància de comptar amb les empreses per concretar i delimitar quines són les necessitats més destacades en cada moment.
💼Reunió amb el Conseller @rogertorrent per tractar temes d’Ocupacio i Treball per estudiar col•laboracions entre el @GovernAndorra i la @Generalitat_cat
✒️També hem signat l’acord entre @AndorraBusiness i @accio_cat per impulsar la competitivitat de les empreses dels territoris pic.twitter.com/2ICA0bmx0r— Jordi Gallardo Fdz (@JGallardoAND) May 23, 2022
El ministre i el conseller han coincidit que els reptes d’Andorra i Catalunya són similars, però a diferents escales, per la qual cosa consideren que iniciatives d’èxit d’un territori poden ser també interessants per l’altre.
D’altra banda, Gallardo i Torrent han parlat sobre les inspeccions de treball, de com es pot millorar la percepció que en té la societat i com exposar que poden suposar un valor afegit per a les empreses. En aquest sentit, han coincidit en establir un full de ruta per difondre aquest paper més enllà del sancionador i el foment de la cultura preventiva.