El Comitè Parroquial de Liberals d’Andorra a Escaldes-Engordany lamenta que el Comú escaldenc, encapçalat per la socialdemòcrata Rosa Gili, no hagi emprès accions per solucionar la manca d’habitatges de lloguer a la parròquia.
Des del comitè escaldenc critiquen la demora de l’acció política comunal per solucionar el problema de l’accés a l’habitatge. Un fet encara més greu, si englobem aquestes dificultats en un context de pandèmia que ha fet créixer les dificultats que pateixen tots els ciutadans que volen accedir a una vivenda de lloguer a la parròquia.
L’agrupació liberal entén que “aquesta és una problemàtica que necessita la reacció del govern comunal des de fa temps”, tot recordant al Comú d’Escaldes-Engordany que “aquesta va ser una promesa electoral que no s’ha acomplert en el que va de mandat”. A més, puntualitzen que l’actual context marcat per la pandèmia de la Covid-19 “no és excusa”, ja que “altres administracions comunals sí que estan donant resposta a aquesta emergència social”.
A tall d’exemple, el Comú d’Encamp i el d’Andorra La Vella han fet política activa en aquesta matèria, habilitant diversos edificis de lloguer fruit d’aplicar la cessió obligatòria al 0% o la cessió de terrenys al Govern per fer habitatges de lloguer, respectivament. A més, recentment des de la capital s’ha anunciat que s’ha atorgat a quatre hotels els permisos per a la seva reconversió en edificis residencials, aportant un centenar de nous habitatges de lloguer al mercat.
Finalment, des del Comitè de L’A es demana a l’equip liderat per Rosa Gili que expliqui quina és la seva posició vers la rebaixa al 0% de la cessió en cas que els habitatges vagin al mercat de lloguer durant un mínim de deu anys, i també respecte a l’exempció de certes mesures d’habitabilitat en rehabilitació de pisos per destinar-los al mercat de lloguer.
Finalment, els Liberals escaldencs han subratllat que el PS ha presentat un recurs davant el Tribunal de Constitucional a aquestes mesures de l’Executiu destinades a solucionar el problema de l’accés a l’habitatge al país.